Jak anulować zakup na Allegro? To bardzo proste

Jak anulować zakup na Allegro? To bardzo proste Źródło: Wikimedia Commons/Klapi

Jak anulować zakup na Allegro? Zakupy online w wielu przypadkach pomagają oszczędzić czas i zapobiec nadprogramowym wydatkom. W kategorii zakupów internetowych Allegro nadal przoduje. Co w przypadku, gdy kupimy czegoś za dużo lub coś się nam nie sprawdziło i ostatecznie chcemy to zwrócić?

Jak anulować zakup na Allegro? W przypadku zakupów na Allegro nie ma opcji, by zakupić coś przez przypadek - serwis zabezpieczył się tym wprowadzając kilka podstron i potwierdzeń po zakupie by sfinalizować transakcję. Co więc zrobić, jeśli zdarzy nam się zmienić zdanie i chcemy zrezygnować z zakupu?

Allegro to firma działająca już od 1999 roku, która codziennie sprzedaje ponad milion przedmiotów z ponad 90 milionów ofert. Przy tak dużych liczbach możliwe są pomyłki, lecz większość z 20 milionów aktywnych użytkowników Allegro nie wie, jakie mają prawa i jak radzić sobie przy niechcianym zakupie.

Jak anulować zakup na Allegro?

Gdy kupujemy przedmiot na Allegro przez funkcję "Kup teraz" na maila przychodzi nam powiadomienie zawierające wszystkie informacje o transakcji - kod i nazwę przedmiotu, dane sprzedającego, dane potrzebne do wykonania przelewu. Jest jednak kilka znaczących aspektów.

Jeśli przedmiot nie został jeszcze opłacony, wystarczy telefon lub wiadomość do sprzedającego, gdzie poinformujemy go o odstąpieniu od zakupu. Nie powinno być problemu, ponieważ na dobrą sprawę transakcja nie została do końca zawarta - na konto sprzedawcy nie wpłynęły należne pieniądze. Jest możliwe, że dostaniemy informację od Allegro o zwrocie dla sprzedającego należnej prowizji.

Jak anulować zakup na Allegro 2019?

W przypadku, gdy zamówienie zostało już opłacone - wybraliśmy formę dostarczenia towaru i wysłaliśmy przelew, sprawa zabierze trochę więcej czasu. Jeśli zorientujemy się odpowiednio szybko o naszym błędzie, również wystarczy telefon do sprzedającego. Jest szansa, że jeszcze nie wysłał do nas paczki, wtedy można zawnioskować o zwrot kosztów na konto (jeśli zapłaciliśmy z góry).

Jeśli przesyłka jest już w drodze, wystarczy jej nie odebrać od kuriera, wróci wtedy do nadawcy. W większości przypadków możemy zostać też obarczeni zwrotem prowizji za niesfinalizowaną transakcję. Mamy 14 dni na napisanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Anulowanie zakupu od osoby prywatnej

Tak sprawa wygląda, gdy mamy do czynienia z kontem, które prowadzi działalność gospodarczą na Allegro. Problemy mogą zacząć się od nieudanego zakupu od osoby prywatnej.

Anulowanie zakupu i zwrot pieniędzy to wtedy dobra wola sprzedającego. Należy skontaktować się z użytkownikiem i dojść do wspólnego porozumienia.

Źródło: englishmyway.pl

Następny artykuł