GIF w trybie pilnym wycofuje spot popularnego leku. Mógł wprowadzić wielu ludzi w niebezpieczny błąd

GIF w trybie pilnym wycofuje spot popularnego leku. Mógł wprowadzić wielu ludzi w niebezpieczny błąd Źródło: Pixabay.com DarkoStojanovic

GIF podjął decyzję o natychmiastowym wycofaniu reklamy telewizyjnej popularnego leku. Według specjalistów spot mógł wprowadzać odbiorców w błąd.

GIF wydał decyzję o zakazie emisji spotu reklamującego popularny lek ze względu na bezpieczeństwo zdrowia i życia ludzkiego. Zdaniem Inspektoratu, reklama wprowadzała odbiorców w  bardzo niebezpieczny błąd. Producent preparatu nie zgadza się z oświadczeniem specjalistów.

GIF wycofuje spot reklamowy popularnego leku

Główny Inspektorat Farmaceutyczny wydał oficjalne oświadczenie w sprawie decyzji o wycofaniu spotu reklamowego leku Neosine Forte, produkowanego przez firmę Aflofarm. Według specjalistów z GIF reklama wprowadzała odbiorców w błąd, sugerując, że preparat może stanowić ochronę przed zakażeniem Covid-19.

Reklama od kilku dni była wyświetlana w telewizji. Na filmie widać, jak w studiu telewizyjnym siedzą kobieta i mężczyzna i rozmawiają o działaniu promowanego leku. Podczas kiedy mężczyzna zachwala przeciwwirusowe działanie Neosine Forte, w tle wyświetla się wizualizacja, która według GIF może wprowadzać klientów w błąd.

– Wirusy te zmniejszają się i znikają stopniowo w taki sposób, że w czasie 00:25 w miejscu gdzie były czarne wirusy o charakterystycznym kształcie COVID-19, na pomarańczowo-czerwonej płaszczyźnie wykazano dwie niewielkie żółte plamki. Tym samym odbiorca reklamy otrzymuje przekaz, zgodnie z którym produkt leczniczych Neosine Forte tabletki wykazuje skuteczność wobec zakażeń koronawirusem lub może chronić przed takim zakażeniem – napisano w uzasadnieniu decyzji GIF.

DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ 

GIF podjął natychmiastowe kroki

W związku z aktualnie panującym w kraju stanem pandemii, GIF zdecydował się zareagować błyskawicznie. Spot został natychmiast wycofany z emisji, bez konsultacji z firmą odpowiedzialną.

– W analizowanym stanie faktycznym załatwienie sprawy nie cierpi zwłoki ze względu na bezpieczeństwo zdrowia i życia ludzkiego – przekazał GIF.

Dzisiaj grzeje: 1. Mężczyzna pod Biedronką nagle osunął się na ziemię i umarł. Reakcja świadków zdumiewa

2. Czy mogę przyjmować gości? Czy mogę iść na cmentarz? Czy mogę pojechać na działkę? Kary do 30 tysięcy

Firma Aflofarm skomentowała sprawę na prośbę dziennikarzy portalu "money.pl". Producent leku zapowiedział, że będzie kwestionować decyzję na drodze postępowania sądowo-administracyjnego.

- Treści wykorzystane w reklamie telewizyjnej, która stała się przedmiotem decyzji GIF, oparte są w całości na wskazaniach do stosowania leku, które zostały zatwierdzone przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych oraz które są zgodne z Charakterystyką Produktu Leczniczego (…). W żadnym miejscu (zarówno w warstwie wizualnej, jak i narracyjnej) przekaz reklamowy nie nawiązuje do koronawirusa COVID-19 – napisała firma Aflofarm w piśmie z komentarzem do sprawy.

Najlepsze newsy dnia:

  1. Szpitale w Nowym Jorku szykują się do wprowadzenia nowej metody walki z koronawirusem. Czy nadchodzi przełom?
  2. Prawda wyszła na jaw po czasie. Poznaliśmy smutne kulisy rozwodu Piotra Żyły
  3. Łukasz Szumowski dostał pytanie o wybory w programie na żywo. Odpowiedź powinien poznać każdy Polak
  4. Przez walkę z epidemią lekarzowi tak puściły nerwy, że pielęgniarka nie żyje. Niewyobrażalna tragedia
  5. Eksperci twierdzą, że stan pandemii może się utrzymać nawet latami. Ale są i dobre informacje
  6. Policja została wezwana do skandalicznego zajścia w Biedronce. Sytuacja wymknęła się spod kontroli

źródło: Money

Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News