7 trików, które zwiększą efektywność twojego odchudzania. O tym nie mówi się głośno

Jak schudnąć
Pixabay.com/Deedee86
Reklama
Wstecz

1 z 9

Dalej

Jak schudnąć? To pytanie spędza sen z powiek wszystkim, którym doskwiera kilka dodatkowych kilogramów. Wbrew pozorom wystarczy odrobina cierpliwości, aktywności i drobnych wyrzeczeń, aby osiągnąć idealną sylwetkę. O metodach na odchudzanie nie mówi się głośno. Wspólnie z redakcją Pikio.pl, przygotowaliśmy kilka sposobów na zwiększenie efektywności odchudzania. Z tych sposobów korzystają nawet światowe gwiazdy.

Jak schudnąć? Zadajemy sobie to pytanie w bezsilności za każdym razem, gdy zaczynają nam doskwierać nasza waga. Zazdrościmy wszystkim tym, którzy mogą bez konsekwencji jeść swoje ulubione przysmaki, dogadzać sobie ogromnymi porcjami z restauracji typu fast-food, ochładzać się słodkim, gazowanym napojem w letni dzień i bez skrupułów częstować się czekoladą. Mimo, że spożywają wszystko czego zapragną, nie muszą się martwić o swoją wagę i zawsze są wysportowani. Takie osoby mają konkretny rodzaj budowy ciała. To tzw. mezomorficy. Rozróżniamy jeszcze dwa inne typy. Wśród nich znajduje się ektomorfik, czyli osoby smukłe, o małym obwodzie kości, które mają naturalnie wąskie ramiona i chude kończyny. Trzecim typem jest endomorfik, czyli osoba o masywnym wyglądzie, szerokim obwodzie kości, która ma skłonności do tycia. Tłuszcz u takich osób zbiera się przeważnie wokół brzucha, co stanowi duży problem dla zdrowia.

Dla każdego typu budowy ciała, przewidziany jest zupełnie inny rodzaj diety, ćwiczeń i ograniczeń, wobec których należy się stosować, aby osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Aby wytrwać w postanowieniu, należy opracować specjalny plan odchudzania, lub budowania masy mięśniowej, w zależności od tego, co chcemy osiągnąć. Mezomorficy powinni się skupić na utrzymywaniu prawidłowych wartości składników odżywczych, witamin i minerałów w swoich organizmach, oraz ćwiczyć w miarę regularnie. Ektomorficy, czyli osoby bardzo szczupłe, powinny skupić się na stopniowym zwiększaniu kalorii w swojej diecie i wzrostu masy tłuszczowej, która później będzie mogła zostać przemieniona w masę mięśniową. Wbrew pozorom jest to bardzo trudne, ponieważ dużo trudniej jest przytyć, a później zbudować mięśnie, niż zacząć je budować posiadając już tkankę tłuszczową i odpowiednią zaprawę energetyczną. Endomorficy, czyli ci ze skłonnością do tycia, powinni stopniowo stabilizować swoją dietę i wprowadzić w życie regularną aktywność fizyczną. Przedstawiamy kilka innych trików, które pomogą wam osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

Kliknij "Następna strona"

Następna strona