Dieta białkowa. Rewelacyjne efekty w kilka tygodni

Dieta białkowa. Rewelacyjne efekty w kilka tygodni Źródło: pexels.com

Dieta białkowa bazuje na popularnych, powszechnie dostępnych produktach. W diecie opierającej się na białku, czyli proteinach najważniejsze jest wyeliminowanie węglowodanów i tłuszczy.

Dieta białkowa, nazywana dietą proteinową lub czasem, dietą Dukana, jest najprostszym sposobem do szybkiego pozbycia się zbędnych kilogramów. Dieta cieszy się ogromnym wzięciem u osób, które próbowały już wszystkiego. Niestety niektórzy dietetycy wypowiadają się o szkodliwości tego stylu odżywiania.

Dieta białkowa jak sama nazwa mówi opiera się na spożywaniu wyłącznie białek z ograniczeniem tłuszczy i węglowodanów. Dieta ta działa głównie dlatego, że do trawienia białek organizm zużywa o wiele więcej energii, a przez to chudnie. Do trawienia protein ciało wykorzystuje także zapasy z tkanek tłuszczowych, co powoduje, że tak szybko widoczne są efekty w postaci ubywających centymetrów.

Jedzenie białka powoduje duże i długie uczucie sytości, przez co nie odczuwamy niekomfortowego głodu. Plusem tej diety jest też jedzenie bez ograniczeń produktów w danej fazie kuracji odchudzającej.

Dieta białkowa - na czym polega

Dieta białkowa dzieli się na trzy fazy.

Pierwsza to faza uderzeniowa, w której je się wyłącznie chude mięso, nabiał i jajka. Dozwolone są ryby, między innymi łosoś i tuńczyk oraz owoce morza. Ważne jest wypijanie minimum 1,5 litra wody, by nerki mogły sprawnie pracować. Faza trwa 10 dni i podczas jej trwania zauważalne są największe spadki wagi, od 5 do 20 kg w zależności od wagi startowej.

Druga faza to wprowadzenie dozwolonych warzyw. Chudnie się na niej około kilograma na tydzień. Wyznacza się cykle dni białkowych i dni białkowo-warzywnych. Można wprowadzić pomidory, szpinak, fasolkę szparagową, kapustę, sałatę, cukinię, paprykę. Trwa do czasu, aż na wadze ujrzymy wymarzoną liczbę.

Trzecia faza to faza utrwalenia. W tej fazie można nauczyć się, jak utrzymać w ryzach aktualne kilogramy. Na każdy stracony kilogram z drugiej fazy przypada 10 dni na fazie utrwalenia. W tej fazie można włączać do jadłospisu dozwolone owoce, ser, kaszę, makaron, chleb.

Ostatnia faza to stabilizacja, która trwa do końca życia. Wystarczy jeden dzień w tygodniu zachowywać się jak w fazie pierwszej.

Źródło: wylecz.to

Następny artykuł