Co jeść po treningu? Uważaj, te przekąski tuczą

Co jeść po treningu? Uważaj, te przekąski tuczą Źródło: Shutterstock

Co jeść po treningu? Nie każda przekąska, którą uważamy za zdrową, taka własnie jest. Niektóre produkty ze względu na swoją kaloryczność czy zawartość cukru, nie są zalecane zaraz po treningu. Oto kilka przykładów przekąsek, których należy unikać.

Co jeść po treningu, aby nie zmarnować naszego wysiłku? To niezwykle ważne pytanie dla każdej osoby, która kiedykolwiek trenowała. Po każdych ćwiczeniach należy uzupełnić dopiero co utracone kalorie. Spożycie pierwszego lekkiego posiłku zaleca się już 15 minut po treningu, a kolejnego większego po około 90 minutach. Jeśli były to bardzo intensywne ćwiczenia, czas ten należy skrócić. Jedzenie, które wtedy spożywamy, powinno być bogate w białko, błonnik i tłuszcze. Musimy także pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. 

Co jeść po treningu?

Aby odpowiednio zregenerować nasz organizm po treningu, należy mu dostarczyć wielu składników. Najlepszym rozwiązaniem jest zawsze zjedzenie nabiału, chudego mięsa czy niektórych owoców. Warto do tego dodać także warzywa. Jednak te ostatnie nie mogą być surowe i nie powinny być jedynym, co zjadamy po intensywnym wysiłku. Do regeneracji nasz organizm potrzebuje także tłuszczów nienasyconych i dużo płynów bogatych w minerały i elektrolity. Przykładowe produkty, które można jeść to: ryż, omlety, warzywa, owoce, jogurty, pieczywo pełnoziarniste, nieprzetworzone mięsa. 

Tego unikaj po treningu

Istnieje wiele produktów, które wydają nam się zdrowe i odpowiednie jako posiłek po treningu. Szybkie i lekkie przekąski są wygodne, ponieważ nie zajmują dużo miejsca i z łatwością można je zabrać na siłownię czy na zajęcia fitness. Jednak większości z nich należy unikać. 

Jednym z takich produktów są płatki muesli i batoniki energetyczne. Zawierają one wbrew pozorom bardzo wiele cukru. Często są pokryte czekoladą czy miodem, czyli dodatkowymi kaloriami. Oprócz tego są bogate w orzechy, które nie powinny być codziennym składnikiem diety.

Nie należy także jeść słonych przekąsek, czyli krakersów, paluszków czy precelków. Te nie zawierają w sobie cukru, ale bardzo dużo soli, która jest bardzo niezdrowa. Zatrzymuje ona wodę w organizmie i niweczy cały trud treningu. 

Warto także wystrzegać się słodkich napojów energetycznych, które oprócz tego, że zawierają dużo cukru, wypłukują z naszego organizmu cenne składniki i minerały. Pijąc je dodatkowo osłabimy nasz organizm. 

Źródło: Portal ABCZdrowie

Następny artykuł