Do tej pory wiedzieli to tylko menadżerowie Biedronki. Klienci mieli NIGDY nie poznać tej tajemnicy!

Do tej pory wiedzieli to tylko menadżerowie Biedronki. Klienci mieli NIGDY nie poznać tej tajemnicy!

Biedronka jako jedna z największych sieci w Polsce musi dbać o to, żeby ich grono klientów cały czas się powiększało. Wiadomo, że konkurencja nie śpi i każdy próbuje przyciągnąć do siebie konsumentów swoją taktyką. Okazuje się, że sklepy operujące pod szyldem sympatycznego robaka mogą w najbliższym czasie przejść wielką metamorfozę.

Biedronka cały czas kusi coraz to większymi akcjami promocyjnymi. Inicjatywy takie jak Gang Słodziaków mają bardzo duży wydźwięk i gwarantują sieci odpowiednie poruszenie wśród konsumentów. W najbliższej przyszłości tego typu projekty mogą jednak przyjąć nieco inne oblicze. Wszystko związane jest z coraz silniejszym wpływem jednej, bardzo charakterystycznej grupy odbiorców.

Biedronka ulegnie zmianom? O tym się głośno nie mówi

Większość akcji mających zagwarantować przypływ nowych klientów skierowana jest raczej do młodego odbiorcy, a najlepiej takiego, który posiada już swoją rodzinę. Jednak eksperci podkreślają, że coraz większe wpływy zaczynają wywierać na sklepach seniorzy. Wiadomo, że społeczeństwo się starzeje, a coraz większa grupa staje się coraz ciekawszym "targetem" dla sklepów. Według najnowszych danych w naszym kraju żyje obecnie około 9 milionów emerytów. Chociaż nie dysponują oni w większości wielkimi majątkami, to ich wydatki na zakupy w skali roku sięgają aż 4 miliardów złotych. Na pewno jest to kwota, z której uszczknąć coś dla siebie chcieliby wszyscy najwięksi gracze. Seniorzy są bardzo "wygodnymi" konsumentami z punktu widzenia handlowców. Przede wszystkim dysponują może nie największymi, ale stałymi dochodami. Nie bez znaczenia jest również fakt, że są to osoby szybciej przyzwyczajające się do schematów zakupowych, co przekłada się na dłuższy okres utrzymania klienta przy konkretnym sklepie. Eksperci podkreślają też, że bardzo ważny jest fakt, iż w większości decydują się płacić gotówką.



DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ Co to oznacza w praktyce? Sklepy pokroju Biedronki czy Lidla będą musiały zadbać zarówno o odpowiednią ofertę skierowaną do starszych osób, jak również o wprowadzenie nowych udogodnień, na które jest zapotrzebowanie pośród seniorów. Już niedługo w polskich sklepach mogą pojawić się obrazki znane z zagranicy, gdzie przy kasie wydelegowana jest specjalna osoba zajmująca się pomocą w pakowaniu zakupów. Seniorzy podkreślają, że z chęcią widzieliby również stanowiska kasowe bez barier. Wiele zmieni się również w samym asortymencie. W badaniu przeprowadzonym pośród konsumentów 70+ ankietowani domagali się czytelniejszych opisów produktów, opakowań łatwych do otwarcia, a nawet zupełnie innych promocji, które byłyby adresowane do osób prowadzących małe gospodarstwa domowe. Nie ulega wątpliwości, że wprowadzenie takich zmian jest wyłącznie kwestią czasu. Coraz częściej pojawiają się również przesłanki o tym, że już niedługo zakupy spożywcze na odległość z dostawą do domu będą standardem takich sieci jak Biedronka. Ma to również związek ze starszymi osobami, które często są uziemione w swoich mieszkaniach. ZOBACZ TAKŻE
  1. Ujawniono paszport Martyny Wojciechowskiej. Spadniecie z krzeseł, kiedy to zobaczycie 
  2. Nawet najwięksi fani o tym nie wiedzieli! Niesamowicie zaskakujący szczegół z przeszłości Roberta Janowskiego 
  3. Netflix: Nie otwieraj oczu to film, który zapoczątkował niebezpieczny trend. Platforma ostrzega widzów
  4. Ile lat ma Barbara Kurdej-Szatan? Ta informacja totalnie was zaskoczy
  5. Służba Ochrony Państwa nie zdała egzaminu? Ten film tego dowodzi 
Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News