Nie do pomyślenia, klienci są załamani. Ujawniono prawdę o cenach w Biedronce, można paść z wrażenia

Nie do pomyślenia, klienci są załamani. Ujawniono prawdę o cenach w Biedronce, można paść z wrażenia Źródło: ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Biedronka jest jednym z ulubionych sklepów, do których Polacy wybierali się na zakupy. Sklepy nieustannie przyciągają klientów dzięki okazjom i wielkim promocją, jakich próżno szukać w innych sklepach. Teraz okazuje się, że prawda na temat uwielbianego przez Polaków dyskontu, jest zupełnie inna. Właśnie ujawniono prawdę, klienci mogą paść z wrażenia.

Biedronka została ukarana. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny podjął decyzję, by znana spółka Jeronimo Martins Polska zapłaciła karę w wysokości 115 miliona złotych. Okazuje się, że od lat Biedronka dopuszczała się naruszania prawa konsumentów, podając nieprawidłowe informacje na temat cen w swoich sklepach.

Biedronka oszukiwała swoich klientów? UOKiK przeprowadziło inspekcję 

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po licznych skarg konsumentów, dotyczących "nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka" zaczął przyglądać się temu, co dzieje się w popularnych sklepach. Jak można się dowiedzieć z oficjalnego oświadczenia, "setki sygnałów dotyczyły wyższych cen w kasie, niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze. Skargi dały podstawę do wszczęcia postępowania przeciwko Jeronimo Martins Polska".

W trakcie postępowania zlecone zostały kontrole Inspekcji Handlowej, po których wyszło na jaw, że klienci mieli rację, a Biedronka wprowadzała Polaków w błąd, zamieszczając nieprawidłowe ceny przy produktach, jakie znajdowały się na sklepowych półkach. Co więcej, UOKiK ustalił, że takie praktyki trwały co najmniej od 2016 roku. 

UOKiK uzasadnia swoją decyzję. Biedronka dezinformowała klientów

 - Długotrwała praktyka spowodowała realne straty w portfelach konsumentów i bezpodstawne wzbogacenie się właściciela sieci ich kosztem. Dlatego zdecydowałem o nałożeniu na Jeronimo Martins Polska kary w wysokości 115 mln zł. Istnienie nieprawidłowości potwierdziła również sama spółka, tłumacząc je błędami ludzkimi wynikającymi z dużej skali działalności. Nie wykluczamy, że tak rzeczywiście mogło być, nie usprawiedliwia to jednak w żadnym stopniu działania na niekorzyść klientów, tym bardziej że przez długi czas przedsiębiorca – pomimo licznych nieprawidłowości wykrywanych przez Inspekcję Handlową - nie starał się systemowo rozwiązać tego problemu. Tak duży podmiot powinien dochować należytej staranności w swojej działalności, aby błędy w oznaczeniu nie dotykały osób kupujących w jego sklepach - pojawiło się w oficjalnym komunikacie.

DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ 

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zauważył, że cena jest najważniejszym czynnikiem, na który zwraca uwagę klient podczas robienia zakupów, a niedopuszczalne jest, by byli oni wprowadzani w błąd i w konsekwencji płacili więcej. Biedronka przez lata oszukiwała swoich klientów. UOKiK w swojej decyzji opisywał przypadki, w których klienci płacili więcej, niż wskazywała na to cena za mięso, papier toaletowy czy banany. 

Decyzją UOKiK Biedronka będzie informować klientów o ważnym przepisie

- Uniemożliwienie konsumentowi zapoznania się z ceną na etapie wyboru produktu jest poważnym naruszeniem jego prawa do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji. Tymczasem kontrole Inspekcji Handlowej wykazały, że w sklepach Biedronka średnio aż 14 proc. towarów nie miało informacji o cenie - przypomniał urząd. 

Dzisiaj grzeje: 1. Tragiczne informacje z ostatniej chwili. W nocy zmarł dziennikarz TVP i TVN
2. Ministerstwo Zdrowia ostrzega. Wczesne objawy, których nie wolno lekceważyć
3. Minister Szumowski się wygadał. Zdradził, kiedy w całej Polsce wrócą rygorystyczne obostrzenia

Na razie Biedronka nie odniosła się do sprawy. Co więcej, decyzja UOKiK nie jest prawomocna, więc spółka może odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nie mniej jednak, klienci nie mogą pogodzić się z aktem, że przez lata byli oszukiwani. By zapobiec temu typu praktykom, UOKiK zapowiedziało, że Biedronka będzie zobligowana do zamieszczenia przy kasie informacji "W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru po cenie dla niego najkorzystniejszej (art. 5 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług". 

Najlepsze newsy dnia:

  1. Andrzej Duda miał wypadek. Do sieci trafiły zdjęcia z miejsca zdarzenia
  2. Gwiazdor disco polo przesadził? Wszystko na żywo pokazała TVP, ręce opadają
  3. Potężny wybuch wstrząsnął polską miejscowością. Wśród rannych dziecko, okoliczne zabudowania zniszczone
  4. Niestety, mamy potwierdzenie. Kolejne regiony w Polsce objęte pomarańczową strefą
  5. Aktor "Na Wspólnej" wyjawił na swój temat prawdę i nie zamierza stać w cieniu. Nie będzie już nic ukrywał

Źródło: Fakt

Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News