Atak na klientów wielkiego polskiego banku. Można stracić wszystkie pieniądze

Atak na klientów wielkiego polskiego banku. Można stracić wszystkie pieniądze

Bank Pekao ostrzega swoich klientów, którzy powinni uważać i mieć się na baczności. Oszuści rozsyłają do nich maile przekierowujące na fałszywą stronę banku. Próbują wykraść dane do logowania, a następnie pieniądze znajdujące się na rachunku. Jest to znany od wielu lat phishing.

Bank Pekao przeżywa obecnie mały kryzys związany z oszustami internetowymi. Ktoś rozsyła do jego klientów maile, które przekierowujące na fałszywą stronę banku, łudząco podobną do tej oryginalnej. Osoby korzystające z usług internetowej bankowości nie widzą w tym nic dziwnego i nie orientując się jaka jest prawda podają dane do swojego konta. 

Bank Pekao walczy z oszustami 

Phishing pojawił się niemal tak szybko jak internet i maile. Na początku polegało to tylko na wkradaniu się do skrzynek pocztowych i pozostawianiu tam spamu. Dziś polega głównie na okradaniu kont bankowych i wyłudzaniu danych osobowych. Powszechnym jest rozsyłanie maili do klientów banków. Nie inaczej stało się w przypadku banku Pekao. 

Od dłuższego czasu na skrzynki pocztowe użytkowników tego banku trafiają podejrzane maile, które przekierowują na fałszywą stronę. Każdego powinno zaalarmować, że wiadomość jest w języku angielskim. Jedynym odnośnikiem jest tam obrazek. 

Następnie klient banku trafia na stronę, na której trzeba podać swoje dane do logowania. Tutaj każdego użytkownika powinno zaniepokoić to, że należy wpisać pełne hasło, a nie jego poszczególnego znaki, jak to jest w przypadku oryginału. 

Po zalogowaniu strona będzie próbowała nakłonić daną osobę do pobrania aplikacji banku. Jednak aplikacja nie znajduje się na popularnym App Store czy Google Play, a na nieznanych witrynach. Gdy spróbujemy ją pobrać, zostaniemy zapytani o numer telefonu. Po podaniu numeru telefonu nic więcej się nie dzieje. Można przypuszczać, że jest to nieudany atak, ale trzeba pamiętać, że w całym tym procesie oszustom udało się wyłudzić dane do logowania oraz numer telefonu użytkownika. Oznacza to, że w takim przypadku są w stanie wyczyścić nawet całe konto klienta.

Jak poradzić sobie z internetowym atakiem 

Aby uniknąć takiego ataku warto uświadomić sobie, że banki bardzo pilnują danych swoich klientów i nie potrzebują ich bez powodu. Jeśli coś się stanie z naszą aplikacją bankową najprawdopodobniej dostaniemy powiadomienie lub telefon z oddziału banku. 

Należy zawsze pamiętać jak wygląda oryginale logowanie i nie podawać danych, gdy wydaje się nam, że coś jest inaczej niż zwykle. Gdy dostaniemy taką wiadomość najlepiej ją zignorować, a gdy niestety damy się nabrać trzeba jak najszybciej powiadomić o tym bank. 

Źródło: Dobre Programy

Następny artykuł Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News