Największe banki masowo zmieniają regulaminy, chcą odrobić straty. Finansowe konsekwencje mogą zaboleć wielu Polaków

Największe banki masowo zmieniają regulaminy, chcą odrobić straty. Finansowe konsekwencje mogą zaboleć wielu Polaków Źródło: pixabay.com gosiak1980

Prawie każdy bank postanowił wprowadzić zmiany w swoim regulaminie. Wszystko z powodu ogromnych strat finansowych, które spowodowała epidemia. Niestety, nie każdy klient wczytuje się w wiadomości otrzymane przez bank, ponieważ uważa, że to kolejna reklama lub oferta kredytowa. Wiele osób ma potem spore pretensje, że nikt ich o niczym nie uprzedził.

Każdy bank, który wprowadził zmiany w regulaminie, musi obowiązkowo poinformować o tym klienta. Ci nie zawsze czytają dokumenty otrzymane drogą online. Warto sprawdzić, czy i my nie dostaliśmy takiej, nie zawsze pozytywnej, wiadomości.

Klienci nie kryją zaskoczenia

Do klientów największych banków od pewnego czasu wysyłane są wiadomości e-mailowe z informacją o aktualizacji regulaminu i tym samym tabeli opłat. Instytucje finansowe chcą - zresztą jak każdy - wyjść na zero z trudnych czasów kryzysu. Chociaż klienci początkowo cieszyli się np. z obniżki stóp procentowych, to ich radość właśnie dobiega końca.

- Kiedy odebrałem maila z banku z informacją o zmianie regulaminu i tabeli opłat, zrobiłem to, co zwykle - wyrzuciłem go. A jak się później okazało, bank chciał mnie po prostu poinformować, że teraz już nie uniknę opłat za kartę kredytową. W sumie nie jestem zdziwiony, bo wcześniej obniżyli mi już oprocentowanie lokaty - powiedział pan Andrzej w rozmowie z dziennikarzami Wirtualnej Polski. Jednym z największych zaskoczeń jest decyzja banku Citi Handlowy.

Bank Citi Handlowy i Alior Bank nie są łaskawe dla swoich klientów

DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ

Klienci banku Citi Handlowy nie kryją zdziwienia. Od tej pory będą musieli płacić za - do tej pory - darmową kartę kredytową, która była flagowym produktem banku. Te osoby, które załatwiają swoje sprawy na miejscu, w oddziale, będą też musiały pogodzić się z większymi opłatami za usługi. Z kolei w Alior Banku klienci zderzyli się już z podniesieniem opłat dla przedsiębiorców, które dotyczą głównie przelewów zlecanych w placówkach i transakcji gotówkowych, wypłat z bankomatów i wpłat we wpłatomatach.

Dzisiaj grzeje: 1. Powalająca prawda o małżeństwie Grażyny Torbickiej w końcu wyszła na jaw. Tylko najbliżsi wiedzieli
2. Straszne wieści obiegły media. Nie żyje polityk

- Szczególnie po doświadczeniach, które banki wyniosły z pandemii widać, że rozwijają wachlarz usług online (np. wnioskowanie o kredyt gotówkowy czy hipoteczny), za to wyższymi opłatami zniechęcają do wizyt w oddziałach. Zmian w cennikach, które będą wpisywały się w ten trend, możemy spodziewać się także w innych bankach w najbliższych miesiącach. Z drugiej strony jednak widać, że banki podwyżkami starają się ratować swój wynik finansowy. Niskie stopy procentowe sprawiły, że mniej zarabiają na kredytach, a pandemia koronawirusa, że mało komu mogą go udzielić. Dlatego muszą szukać źródła zysku gdzie indziej - zauważa Anna Malek, ekspert Totalmoney.pl.

Najlepsze newsy dnia:

  1. Justyna Żyła zna się na gotowaniu, jak mało kto. Koniecznie wypróbuj jej przepis na tradycyjne placki ziemniaczane, a do tego szpyrki
  2. Polski skoczek apeluje do ojca Rydzyka. Ma do niego prośbę
  3. Policja ścigała motocyklistę z prędkością 110 km/h. Niewiarygodny finał pościgu, szczegóły tylko dla ludzi o mocnych nerwach
  4. Mało kto wie o dramacie Seweryna Krajewskiego. Stracił 6-letniego synka w okropnych okolicznościach, długo nie mógł dojść do siebie
  5. Przez 6 godzin pozwoliła obcym robić ze swoim ciałem wszystko, co chcieli. Efekt przerósł jej najśmielsze oczekiwania
  6. Jest oficjalny komunikat Ministerstwa Zdrowia. Od dziś już wiadomo, kto nie musi zakrywać nosa i ust

Źródło: Wirtualna Polska

Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News