Alior Bank ostrzega. Klienci mogą stracić pieniądze

Alior Bank ostrzega. Klienci mogą stracić pieniądze Źródło: fot.wikipedia.com

Alior Bank i jego klienci w poważnych tarapatach? Popularny bank ogłosił właśnie, że zmaga się z istną plagą oszustów, którzy mogą ograbić wszystkich posiadających konta z pieniędzy. Jak przestrzec się przed oszustwem?

Alior Bank to bez wątpienia jeden z bardziej uznanych i lubianych banków komercyjnych w Polsce. Instytucja finansowa, która cieszy się dużym zaufaniem społecznym, znalazła się w centrum dużych problemów z oszustami chcącymi podszywać się pod przedstawicieli placówek bankowych. Pracownicy ostrzegają i apelują, aby nie nabierać się na sztuczki naciągaczy.

Alior Bank w poważnych tarapatach?

O swoim problemach bank poinformował za pomocą swojego Facebooka, jak też innych social mediów: - Zwracamy uwagę na działania przestępców, którzy podszywając się pod Alior Bank wysyłają wiadomości SMS z nazwą nadawcy „Aliorbank”. Wiadomości mają na celu pozyskanie danych logowania do systemu bankowości. Odbiorca jest w nich informowany o nieautoryzowanym dostępie do jego konta i konieczności potwierdzenia swojej tożsamości pod wskazanym odnośnikiem - napisała instytucja na swoim oficjalnym, facebookowym profilu. Jak się okazuje, oszuści pod przykrywką informacji bankowej pobierali numery telefonów klientów, jak też dane dotyczące ich dostępu do banku. Alior Bank nie poinformował jeszcze ilu klientów padło ofiarą przestępców.

Jak ustrzec się od przestępców?

Bank informuje, by pod żadnym pozorem nie odpowiadać na SMS-y ze strony naciągaczy. Każdy kontakt z naciągaczami może zakończyć się utratą naszych danych. Instytucja finansowa uruchomiła także specjalną infolinię dla wszystkich, którzy otrzymali feralne wiadomości.



DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ - Jeśli podałeś dane pod wskazanym adresem, to niezwłocznie zmień hasło do bankowości oraz skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem 19 502.- instruuje strona internetowa Alior Banku. Nie jest to pierwszy raz w tym miesiącu, kiedy klienci Alior Banku muszą zmierzyć się z internetowymi naciągaczami. Podobna sytuacja miała miejsce 7 grudnia, kiedy klienci instytucji otrzymywali informację o "potrzebie ponowienia transakcji" po dokonaniu zakupów w sklepach internetowych. Jak widać, okres przedświąteczny jest wyjątkowo atrakcyjny dla włamywaczy, którzy poprzez "udawanie" banków próbują dobrać się do kieszeni najzwyklejszych ludzi. Eksperci od spraw przestępczości od lat ostrzegają przed podobnymi niebezpieczeństwami i o podawanie jak najmniejszej ilości swoich danych. ZOBACZ TAKŻE
  1. Niespodziewany rozłam braci Golec! Zrobią to osobno po raz pierwszy 
  2. Czy ten dramat kiedyś się skończy? Bandyci ponownie w domu gwiazdy TVN 
  3. Gargantuiczny skandal! TVP atakuje muzeum Auschwitz 
  4. Dorota Szelągowska z partnerem. Fani osłupieli widząc kim on jest
Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News