UDOSTĘPNIJ
źródło: wikimedia.org/Gp 13

Rocznie ponad pół miliona Polaków gubi, niszczy lub zostaje okradzionych ze swojego dowodu osobistego. Ministerstwo Cyfryzacji postanowiło ułatwić takim ludziom zgłaszanie problemów z dowodem osobistym. Resort Anny Streżyńskiej wprowadził kolosalne ułatwienie.

Dotąd, aby zgłosić utratę dowodu, trzeba było zgłosić się w urzędzie. Tam po spisaniu odpowiedniego formularzu urzędnik rozpoczynał proces unieważniania dowodu. Od teraz jednak sprawa wygląda znacznie łatwiej. Wystarczy wejść na odpowiednią stronę internetową, wpisać parę danych i gotowe.

Po wejściu na stronę obywatel.gov.pl można teraz w łatwy sposób załatwić sprawę. Co więcej, na tej samej platformie możliwe jest zgłoszenie prośby o wydanie nowego dokumentu. Zarówno status postępu w unieważnieniu dowodu, jak i jego wydaniu można sprawdzić w internecie.

Jak tłumaczy resort Streżyńskiej, sprawa problemów z dowodami osobistymi rocznie dotyczy około pół miliona Polaków. Według statystyk na 2016 rok 393 tys. Polaków zgubiło dowód lub zostało z nich obrabowanych, 119 tys. osób zgłosiło zniszczenie dokumentu.

źródło: wprost.pl

Mistrzostwa Świata Brody i Wąsów 2017

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również