UDOSTĘPNIJ
źródło: flickr.com

Wystarczą zakupy w tej sieci handlowej, by wyjść ze sklepu z wyczyszczonym do cna portfelem. Polacy nie mogą uwierzyć, kiedy po zakupie jedynie kilku tanich produktów codziennej potrzeby płacą setki złotych. Okazuje się, że groźna awaria systemu płatniczego doprowadziła do tragicznych skutków.

Dziesiątki, a nawet setki doliczonych bezprawnie do rachunku złotych zapłacić musieli klienci, którzy odwiedzili Kaufland w dniu awarii. Awaria terminali w popularnej sieciówce doprowadziła bowiem do tego, że oprócz właściwej ceny za towary, klientom ściągane z kont były pieniądze za fikcyjne transakcje. Niektórzy mogli się przerazić po powrocie do domu, kiedy okazywało się, że z funduszy na koncie nie zostało nic.

Problem dotyczył klientów, którzy płacili kartą w dniu 16 listopada. Jak podaje Michał Ostrowidzki z biura prasowego Kauflandu, awaria wynikała z nieprawidłowości w systemie firmy, która odpowiada za system płatności kartą w Kauflandzie. Nieświadomi niczego klienci płacili kartą za zakupy, których ceny były powiększone. Nie było jednak schematu, który dotyczył nadpłat. Jedni płacili po kilkaset złotych więcej, inni po kilkadziesiąt.

Z uwagi na błąd techniczny, który wystąpił u naszego agenta rozliczeniowego, część transakcji kartowych została błędnie rozliczona lub przypisana do innego sklepu niż transakcja, która rzeczywiście miała miejsce – mówi Ostrowidzki.

Firma przyznaje się i posypuje głowę solą

Przedsiębiorstwo eService, które jest odpowiedzialne za obsługę płatności w Kauflandzie, przeprasza za awarię. Jak przyznała Aneta Filipczak z biura prasowego firmy, awaria została już usunięta i można kupować w Kauflandzie bez obaw. Co więcej, Filipczak przekonuje, że każda nadpłacona stawka, która musiał uiścić klient, została zwrócona.

– Był to niewielki ułamek transakcji dokonywanych w sieci Kaufland. Skutkiem był natychmiastowy zwrot środków na konta Klientów. Pieniądze zostały już zwrócone – poinformowała Filipczak.

Awaria czy problem z hakerami?

Firma obsługująca transakcje w Kauflandzie podała, że „systemy bezpieczeństwa w eService wykryły nieprawidłowości”. Nie wiadomo jednak, czy awaria nie była sprowokowana działalnością cyberprzestępców. Hakerzy są bowiem coraz bardziej aktywni. Tylko w zeszłym roku straty z tytułu ich działalności wyniosły pół biliona dolarów na całym świecie.

źródło: tvn24.pl

Byłe zwierzęta doświadczalne po raz pierwszy na wolności - te spojrzenia mówią WSZYSTKO! [ZDJĘCIA]


Kim jest mąż Beaty Szydło? Imponujące! 10 nieznanych faktów z życia premier

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również