UDOSTĘPNIJ

Trolle oszukały setki tysięcy Polaków manipulując nagłówkami z Onetu.

Internauci w setkach tysięcy dali się nabrać dwóm nagłówkom, które rzekomo pochodziły od redakcji największego polskiego portalu informacyjnego. W rzeczywistości artykuły nie zawierały treści oznaczonych w tytule. Trolle wykorzystały zapewne fakt, iż można na stałe manipulować nagłówkami, które wyświetlają się, gdy chcemy udostępnić link na Facebooku.

Największą furorę wywołał nagłówek, w którym umieszczono fałszywy cytat Adama Michnika, że jeśli Ruch Narodowy wejdzie do Sejmu, to on wyemigruje. Wśród tysięcy komentarzy niewiele było takich, które zaznaczały, że przecież w artykule nic takiego nie jest napisane. Rzeczywiście, po wejściu w link czytaliśmy teksty, które miały inne nagłówki i inną treść.

Tak samo postąpiono z artykułem na temat Andrzeja Dudy. Trolle podmieniły tytuł, by sugerował, iż Andrzej Duda po wrak Tupolewa pojedzie nawet czołgami.

To smutne, że w większości internauci czytają nagłówki, a nie artykuły.

duda1234

 

Polub Pikio.pl, by być na bieżąco:

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułSensacyjny sondaż. Ruch Kukiza dogania PO
Następny artykuł„Snajper” ostrzelał autobus PKS z Jasła
Wiadomości Pikio

Starannie wyselekcjonowane wiadomości z Polski i ze świata. Podajemy tylko informacje, a opinie pozostawiamy Czytelnikom. Przedstawiamy wiadomości bez cenzury i bez linii redakcyjnej.

Zobacz również