UDOSTĘPNIJ

To był koszmarny rok dla Adama Michnika oraz spółki Agora. Fatalne wyniki sprzedaży, grupowe zwolnienia i zmiana lokalu na mniejszy – tak w skrócie wyglądał dla Agora SA 2016 rok.

Najbardziej spektakularny spadek odnotowała Gazeta Wyborcza. Popularny tytuł zarobił na reklamach o 21,6% mniej niż w 2015 roku. Na sprzedaży GW zarobiło natomiast 6,2% mniej.

Gorsze wyniki sprzedażowe pociągnęły za sobą grupowe zwolnienia. Ich łączny koszt dla Agory wynosił aż 6,9 miliona.

Pod koniec października 2016 roku Agora SA zawarła umowę sprzedaży swojej łódzkiej siedziby za 9,7 mln zł. W związku z mniejszą liczbą pracowników zdecydowano się na wynajem lokalu o mniejszej powierzchni. W grudniu ub.r. sprzedano również działkę przy warszawskiej siedzibie Agory (19 mln zł)  oraz 49% udziałów spółki Greent Content, które za 14 milionów kupiło Discovery Polska.

Pomimo ww. przychodów bardzo wysokie koszty operacyjne, spadek sprzedaży oraz wpływów z reklam sprawiły, że Agora SA zanotowała w 2016 roku 13 milionów złotych netto straty. Spadek jest jeszcze bardziej efektowny, kiedy przypomnimy, że ledwie rok wcześniej spółka przyniosła 15,3 miliony złotych zysku netto.

źródło: wirtualnemedia.pl

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również