UDOSTĘPNIJ

Redakcja „Newsweeka” pochwaliła się okładką do najnowszego wydania tygodnika zanim ta trafiła do sklepów. Zanim można było w ogóle nabyć egzemplarz czasopisma, wywołało ono sporo kontrowersji.

Okładka pojawiła się na twitterowym koncie tygodnika, a inspiracją dla niej był tekst dziennikarki Małgorzaty Święchowicz – „Radykalni, antyunijni, głośni. To oni kształtują obraz polskiej młodzieży” – przeczytać można na stronie gazety.

Grafika przedstawia raczej znudzoną dziewczynę i chłopka o groźniej wyglądającej minie, dzierżącego polską flagę. Jest on ubrany w mundur ONR – brunatną koszulę, czarny krawat i opaskę z falangą.

– Wśród młodych Polaków dominuje głośna i bezkompromisowa mniejszość. Z powodu bierności swoich kolegów to jednak oni kształtują wizerunek młodego pokolenia – mówi podpis okładki.

W tekście Małgorzata Święchowicz powołuje się na badania Instytutu Spraw Publicznych, które wykazały, że większość osób z przedziału wiekowego 15 – 24 lata nie prezentuje poglądów „skrajnych”, czyli jednoznacznie lewicowych lub prawicowych. Wychodzi w swoim tekście z tezą, że właśnie przez brak zaangażowania tak znacznej części młodzieży w sprawy publiczne, obraz całej grupy kreują ci najbardziej „radykalni” – narodowcy i nacjonaliści.

Okładkę, na swoim profilu na Twitterze, udostępnił też Tomasz Lis. Internauci ruszyli do komentowania zarówno pod postem dziennikarza, jak i samej gazety.

Komentarze pod postem Tomasza Lisa.
Komentarze pod postem Newsweeka.

źródło: wp.pl

 

 

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również