UDOSTĘPNIJ

Dziennikarze tygodnika „W Sieci” radują się, bowiem wraz ze zmianą władzy, zmienia się finansowa sytuacja tytułu. Tygodnik otrzymuje znacznie więcej pieniędzy od państwa niż konkurencja. Hipokryzja wyszła na jaw, bo publicyści tygodnika przez lata nazywali GW czy Newsweeka mediami reżimowymi, właśnie z powodu bycia utrzymywanym przez państwowe reklamy. 

Za rządów Platformy Obywatelskiej, takie gazety jak Gazeta Wyborcza czy Newsweek mogły liczyć na dobre zyski z zamieszczanych państwowych reklam. Wspomniane media nazywane były „reżimowymi”, przez publicystów tych tygodników, które otrzymywały mniej pieniędzy. Po zmianie władzy, zmieniło się również rozlokowanie państwowych reklam, choć spośród dzienników najwięcej nadal otrzymuje dziennik Gazeta Wyborcza (1,5 mln złotych). Drugie miejsce należy do Rzeczpospolitej (235 tysięcy złotych), a trzecie do Gazety Polskiej (21,6 tysięcy złotych).

Jeśli chodzi o tygodniki, „W Sieci” zarabia na państwowych reklamach znacznie więcej niż konkurencja – mówimy tu o 567 tysiącach złotych miesięcznie z publicznej kasy, mimo iż nie wynika to proporcjonalnie do innych ze wskaźnika poczytności. Dla porównania, średnia sprzedaż „W Sieci” oraz „Polityki” wyniosła odpowiednio 76,1 tysięcy egzemplarzy i 118,9 tysięcy egzemplarzy. Mimo, że „Politykę”  czyta więcej osób, to tygodnik może liczyć „jedynie” na 80 tysięcy złotych miesięcznie.

Na drugim miejscu wśród tygodników jest Wprost (292 tys. zł), zaś na trzecim „Tygodnik Do Rzeczy” – 283 tys. zł. Kolejne miejsca zajmują Gość Niedzielny – 242 tys. zł, Newsweek – 220 tys. zł.

Co ciekawe, w ubiegłym roku tygodniki W Sieci i Do Rzeczy w styczniu ubiegłego roku nie miały żadnych zleceń od spółek skarbu państwa, które trafiały do mediów sympatyzujących z poprzednią władzą. To pokazuje w jaki sposób rozdysponowane są pieniądze publiczne przez rządzących i do jakich mediów trafiają.

ZOBACZ TAKŻE – Hipokryzja TVN w sprawie ich loga podbija sieć

źródło: press.pl

 

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułNiemcy: wzrost poparcia dla Merkel i CDU. Spadek AfD
Następny artykułOni publicznie deklarują, że idą z KOD-em
Wiadomości Pikio

Starannie wyselekcjonowane wiadomości z Polski i ze świata. Podajemy tylko informacje, a opinie pozostawiamy Czytelnikom. Przedstawiamy wiadomości bez cenzury i bez linii redakcyjnej.

Zobacz również