UDOSTĘPNIJ
źródło: flickr.com

We wtorek brytyjska para książęca złożyła wizytę w miejscu, gdzie podczas II Wojny Światowej mieścił się nazistowski obóz koncentracyjny Stuthoff. Kate i William pojawili się tam, by dowiedzieć się nieco o jego historii, a także spotkać z trzema osobami, które są żyjącymi do dziś ofiarami obozu. Niestety, wizyta była źródłem medialnego skandalu.

Nie chodzi tu bynajmniej o zachowanie księżnej i księcia, których maniery były nienaganne. Parę oprowadzał Piotr Tarnowski, który jest dyrektorem muzeum powstałego na miejscu obozu Stuthoff. Na koniec wizyty Brytyjczyków czekało spotkanie z Markiem, Marią i Czesławem – trójką ocalałych.

Nie popisały się natomiast zagraniczne media, które przez skandaliczne uchybienia doprowadziły do niemałego zamieszania. Chodzi o użyte kilkakrotnie sformułowanie „polskie obozy koncentracyjne”. Takiego rażącego błędu dopuściły się CNN, Daily Mail, USA Today, a także Entertainment Tonight. W przypadku tego ostatniego niesmak budziło także ocenianie kreacji Kate na podstawie zdjęć z obozu.

W akcję „prostowania” przekazów medialnych zaangażowało się Muzeum Auschwitz. Na Twitterze wszczęło prawdziwą kampanię przeciw kłamliwemu określeniu. Jak podkreślano, w Stuthoff naziści niemieccy zamordowali 120 tys. osób, a Polacy byli jednymi z ofiar, nie katów. Akcja dała swoje efekty. Daily Mail i Entertainment Tonight zmieniły już nazwy swoich artykułów. Ten drugi nie odpuścił sobie jednak komentowania ubioru Kate podczas wizyty w obozie zagłady.

źródło: usatoday.com
źródło: etonline.com
źródło: twitter.com/AuschwitzMuseum
Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również