UDOSTĘPNIJ

Allegro, jeden z najpopularniejszych polskich serwisów, wprowadził rewolucyjne zmiany w systemie komentarzy. To bardzo duża zmiana, która wejdzie w życie 25 stycznia 2017 roku.

O co chodzi? Od teraz oceny będą mogli wystawiać jedynie kupujący towary, a pozostawienie neutralnego komentarza będzie niemożliwe. W ten sposób serwis chce walczyć z nieuczciwymi sprzedawcami. Należy zaznaczyć, że sprzedawcy nadal będą mogli odpowiadać na komentarze kupujących. Zostaną też wdrożone mechanizmy, które ochronią sprzedawców przed nierzetelnymi opiniami.

– W czasach, gdy na Allegro przeważały transakcje między osobami prywatnymi, wzajemne oceny były uzasadnione. Jednak obecnie ponad 85% transakcji na Allegro dotyczy produktów nowych, z gwarancją, od profesjonalnych sprzedawców – czytamy w komunikacie prasowym Allegro.

Dla równowagi Allegro planuje też wprowadzenie mechanizmu chroniącego sprzedających przed ocenami nie mającymi odzwierciedlenia w rzeczywistości – dodaje serwis.

Kolejna zmiana obejmie czas wyświetlania komentarzy. Klienci będą mogli zapoznać się z opiniami na temat sprzedawcy tylko z ostatnich 12 miesięcy. Do tej pory można było wyświetlać całą historię konta.

7 KOMENTARZY

  1. Przydałaby sie możliwość blokowania osób niezarejestrowanych. Byle typ w kafejce moze kupić cd-key i zniknąć, może w ten sposób trollować aukcje bez końca.

  2. No w końcu coś takiego zrobili. Miałem sytuację gdzie dopełniłem wszystkich zobowiązań z mojej strony, szybki przelew itd. Sprzedawca się nie wywiązał do końca, więc napisałem merytorycznego neutrala, a ten ciul walnął mi negatywa i próbował szantażować, żebym zgodził się na unieważnienie obu komentarzy.
    Sprzedawca teoretycznie powinien wystawiać komentarz po otrzymaniu wpłaty, bo na tym się kończy rola kupującego, ale nikt tak nie robi. Teraz powinni usunąć wszystkie komentarze wystawione przez sprzedawców i Allegro nabrałoby przejrzystości.

  3. Albert, niestety mylisz się. Widać, że masz doświadczenie tylko jako kupujący. Rola kupującego nie kończy się dokonaniu płatności za zamówiony towar. Kupujący powinien po płatności min. odebrać towar w miejscu, który wskazał jako adres dostawy. Wiem, że może wydać Ci się to oczywiste, ale jako sprzedający z wieloletnim doświadczeniem widziałem już wiele „dziwnych” przypadków. Również spowodowanych przez nadmiernie roszczeniowych kupujących.
    Widać, że Allegro zaczyna w temacie komentarzy (i nie tylko) naśladować Ebay, gdzie sprzedającym brakuje narzędzi do obrony przed nieuczciwymi kupującymi. Niedobrze.

  4. „Klienci będą mogli zapoznać się z opiniami na temat sprzedawcy tylko z ostatnich 12 miesięcy.” to powinno dotyczyć jedynie sklepów. Kupując od zwykłego allegrowicza, który sprzedaje jeden czy kilka przedmiotów w ciągu roku, chciałbym wiedzieć czy kiedykolwiek kogoś oszukał. Teraz będzie strach kupić cokolwiek używanego.

  5. Mike, nie filozuj, widać że myslisz tylko o sprzedających. Po zapłacie powinien być komentarz i tyle. Jak masz czekać do końca aż wszystko będzie ok, to może kupujący też powinien czekać i wystawić komentarz po dwóch latach, jak się okaże że sprzedający na pewno respektował gwarancję, lub inne prawa np. do zwrotu towaru niezgodnego z opisem? Ogarnij się.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ