UDOSTĘPNIJ
źródło: wallpaper-gallery.net

Polska w tej klasyfikacji zdecydowanie zajęła pierwsze miejsce. Udało się nam pobić takie kraje jak Niemcy, Wielka Brytania, Francja czy Włochy. Wiadomość ta jest jeszcze lepsza, jeśli dodać, że w ubiegłym roku w tym samym rankingu nasz kraj był dopiero na miejscu trzecim.

Szwedzi zebrani w firmie Daymaker jak co roku wzięli się za badanie obsługi klienta w wybranych dziesięciu krajach Europy. Jakoś obsługi przez ekspedientów wzięto pod lupę m.in. w Danii, Szwecji, Hiszpanii, Francji i Polsce. Okazuje się, że Polacy odrobili lekcję z poprzednich lat i jakość obsługi w naszym kraju znacznie wzrosła.

Polska otrzymała bowiem najwyższą w rankingu notę 72 punktów na 100 możliwych. Na drugim miejscu były Włochy z wynikiem 67 punktów, tuż za nimi uplasowali się Szwedzi z wynikiem na poziomie 65 punktów. Polska zdołała pokonać nawet Niemcy (58 punktów), z którymi jeszcze w zeszłym roku byliśmy na tym samym miejscu. Zdecydowanie najgorzej wypadła Dania, która otrzymała tylko 53 punkty.

Firma Daymaker przeprowadziła badanie, wysyłając do wybranych sklepów tzw. tajemniczych klientów. Tylko w naszym kraju badacze przyjrzeli się 655 lokalom ze 131 sieci i 19 branż. Ocenie podlegały natomiast uprzejmość sprzedawcy, jego znajomość asortymentu, rozpoznawanie potrzeb klienta, doradztwo przy zakupie i oferowanie dodatkowych zakupów. Jak komentuje Sofia Valentin z Daymaker, inne kraje Europy mogą brać przykład z naszych ekspedientów.

 – Od 2011 r. widać poprawę jakości obsługi klienta na polskim rynku handlu detalicznego. Sześć lat temu mniej niż połowa klientów była witana w chwili wejścia do sklepu. Zgodnie z tegorocznym badaniem już 68 proc. kupujących jest zauważanych przez pracowników. Dobra obsługa jest niezbędnym warunkiem przetrwania w obliczukonkurencji e-commerce. Polscy handlowcy to zrozumieli i konsekwentnie dążą do poprawy – podkreśla Valentin.

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również