UDOSTĘPNIJ

Przechadzając się między półkami sklepowymi rzadko poddajemy refleksji to jak polskie produkty są odbierane zagranicą. A jak się okazuje, często cieszą się ogromną popularnością.

Przykładem zagranicznego, spożywczego sukcesu jest Tymbark. Produkty grupy Maspex, właściciela Tymbarku, wyparły konkurencję na rumuńskim rynku. W 2013 inwestycje przedsiębiorstwa osiągnęły w Rumunii wartość 72 mln euro.

Jak firma z Wadowic stała się największym polskim przedsiębiorcą w tym kraju? Maspex jest obecny w Rumunii od 1996 roku jako La Festa International. Jego pozycja w tym kraju jest porównywalna z tą, którą u nas ma Coca-Cola. Na miejscu przedsiębiorstwo posiada wiele fabryk, dzięki którym nie ogranicza się jedynie do importu – produkowane na miejscu soki wytwarzane są z lokalnych produktów.

 – W Rumunii zatrudniamy około 1500 osób. Rumunia jest dla Maspexu drugim, po Polsce, co do wielkości rynkiem, z punktu widzenia obrotów i zrealizowanych inwestycji, ale także pod względem siły nabywczej – tłumaczy Dorota Liszka, rzecznik prasowy firmy Maspex.

W Rumunii Maspex produkuje również makarony, herbatniki, krakersy i precle. Poza tym firma eksportuje swoje produkty do innych krajów. Produkty firmy możemy kupić w Bułgarii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, krajach bałtyckich, na Bałkanach, w Rosji czy na Ukrainie.

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również