UDOSTĘPNIJ

W niedzielę wczesnym rankiem doszło do katastrofy lotniczej samolotu rosyjskiego ministerstwa obrony, w której zginęło 92 osoby – w tym członkowie światowej sławy chóru Aleksandrowa. Wszystkie media na świecie poświęciły tragedii sporo czasu, w tym rosyjskie telewizji – tu jednak z niewiadomego powodu materiał o katastrofie rządowego samolotu Federacji Rosyjskiej zilustrowano samolotem polskich władz.

Wczesnym rankiem do morza Czarnego spadł rządowy samolot Federacji Rosyjskiej, na pokładzie tupolewa znajdowało się 92 osoby, w tym członkowie chóru Aleksandrowa. Rosyjskie władze wykluczyły już atak terrorystyczny i pod uwagę są brane jedynie błąd pilota lub usterka maszyny.

Materiały o katastrofie rosyjskiego samolotu pojawiły się we wszystkich mediach na świecie, w tym w rosyjskich stacjach telewizyjnych tj. prokremlowska „Russia Today”.

Jednak w przypadku nieukrywającej sympatii politycznej do Władimira Putina stacji, do zilustrowania tragedii rządowego samolotu Federacji Rosyjskiej użyto zdjęcia tupolewa używanego przez polskie władze (obydwa samoloty to ten sam model tupolewa tj. TU154 M).

Nie wiadomo dlaczego rosyjska stacja użyła akurat tego zdjęcia – może to być prowokacja wymierzona w Polskę w kontekście ostatniego zamieszania po słowach Putina o przyczynach katastrofy w Smoleńsku, lub zwykła ignorancja redaktorów rosyjskiej stacji, którzy do zilustrowania materiału użyli „pierwszego lepszego” zdjęcia tupolewa.

bh

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również