UDOSTĘPNIJ
źródło: publicdomainpictures.com, pixabay.com

Niemcy z dużą niechęcią patrzą na kolejne poczynania polskich władz w kwestii środków masowego przekazu. Media zza naszej zachodniej granicy nie tylko są zaniepokojone tym, co dzieje się w Polsce, ale coraz częściej podnoszą głos sprzeciwu. Jedną z niemieckich gazet, która ostro krytykuje „repolonizację mediów” jest Tagesspiegel.

Niemcy mocno krytykują plany PiS, które chce „repolonizować media” w Polsce. Akcja rządu Beaty Szydło ma polegać na znacznym zmniejszeniu udziału podmiotów niemieckich w polskim rynku medialnym. Obecnie 80% mediów w Polsce to własność Niemców.

Jak przekonuje konserwatywny niemiecki dziennik Tagesspiegel, działania Prawa i Sprawiedliwości uderzą nie tylko w niemieckie media. Niemcy wskazują na to, że „repolonizacja” uderzy zwłaszcza w polskich pracowników niemieckich wydawnictw.

Mowa o ludziach zatrudnionych w gazetach wydawanych przez dwa niemieckie koncerny, które wiodą w Polsce prym – Ringier Axel Springer i Polska Press. Ten pierwszy jest właścicielem drugiego najpopularniejszego w Polsce tygodnika Newsweek i najbardziej poczytnego dziennika – Faktu. Drugi to natomiast właściciel 23 gazet lokalnych.

Niemieckie media liczą na to, że „absurdalne zapędy polskich władz” zablokują władze Unii Europejskiej. Prawo unijne zabrania bowiem dyskryminowania kapitału pośród członków wspólnoty. Dzięki temu zapisowi władze Polski miałyby związane ręce i nie mogłyby odebrać Niemcom udziałów w polskim rynku medialnym, ze względu na pochodzenie ich kapitału.

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również