UDOSTĘPNIJ
fot. pexels / max pixel

Mark Zuckerberg, właściciel największego i najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie oświadczył na jednej z ostatnich konferencji, że jego firma skupi się teraz głównie na reklamach w materiałach wideo. Wiadomo już jak to będzie wyglądało i raczej są małe szanse na to, że użytkownicy Facebooka to polubią.

Jak wynika ze statystyk Facebooka, jego użytkownicy oglądają ponad 100 milionów godzin materiałów wideo dziennie. Takie liczby nie mogły ujść uwadze właścicielowi portalu, który zamierza na tym zarobić fortunę.

Jak dowiedziały się branżowe media, nagrania powyżej 90 sekund będą przerywane reklamami (pierwsza będzie się już pojawiać po 20 sekundach).

Jedynym pocieszeniem jest to, że – jak przynajmniej zapewnia teraz Facebook – filmy prywatne będą wyłączone z automatycznego systemu reklam. Mają się one pojawiać tylko w nagraniach publikowanych przez firmy, portale informacyjne i inne podmioty, które będą chciały na nich zarabiać tj. różnego rodzaju fanpejdże ze „śmiesznymi filmikami” czy videoblogerzy.

Wiadomo też ile Facebook zarobi na tym rozwiązaniu – dla siebie weźmie 45% przychodu z wyświetlenia reklamy, a reszta trafi do autorów nagrania.

bh

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również