UDOSTĘPNIJ
źródło: wikimedia.org/Polsat, flickr.com

Po tych karach Polsat już nigdy nie powtórzy takiej kampanii razem z Polkomtelem. Wszystko przez niejasności w podawanej ofercie, która znacznie odbiegała od rzeczywistości. Taka nieprawdziwa reklama miała przyciągnąć masę klientów. Obie spółki nie wiedziały jednak, jak wysokie kary za to zapłacą.

Oferty smartDOM i Power LTE to wizerunkowy strzał w stopę zarówno dla Polsatu jak i Polkomtelu (właściciel sieci telefonii komórkowej Plus). Oba podmioty wespół reklamowały w 2014 roku rzekomo niesamowitą ofertę, która miała za niewielkie pieniądze zapewnić cały szereg usług i udogodnień.

Jednym z trzonów kampanii było hasło „Power LTE – Internet LTE bez limitu danych”. Ponadto w reklamówkach widniała informacja o tym, że cały pakiet razem z telewizorem, telefonem i tabletem jest do wzięcia za 61 złotych miesięcznie. Nie trzeba chyba tłumaczyć jak wielki był na tak oszałamiającą ofertę popyt.

Szybko okazało się jednak, że zapewnienia z reklam nijak mają się do stanu faktycznego. Polacy masowo przekonywali się w salonach sprzedaży, że oferta wcale nie jest tak obfita, jak ją reklamowano. Sprawa trafiła więc do UOKiK. Urząd po przeprowadzeniu śledztwa w tej sprawie stwierdził, że faktycznie okłamano klientów.

 – Rzeczywiste warunki promocji ograniczały zarówno wielkość transferu, jak i prędkość transmisji danych po wykorzystaniu pakietu. Konsument nie mógł też kupić pakietu usług ze smartfonem, tabletem i telewizorem za cenę 61 zł miesięcznie. W rzeczywistości oferta obejmowała tylko cenę za usługę, a za sprzęt trzeba było zapłacić dodatkowo – czytamy w raporcie UOKiK.

Ostatecznie nałożono więc na obie spółki milionowe kary. Polsat za nieprawdziwe reklamy musi wyłożyć 9,7 mln złotych, Polkomtel aż 30,7 mln złotych. To jedne z najdotkliwszych kar nałożonych na spółki z rynku telekomunikacji.

pt

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również