UDOSTĘPNIJ

Tego jeszcze nie było. W polskich szkołach mają się pojawić klasy o profilu „pracownik call center”. Wniosek do Ministerstwa Rozwoju  trafił od Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, choć ostateczna decyzja należy do MEN. Stowarzyszenie chce rozszerzyć listę zawodów szkolnictwa zawodowego.

– Chcemy, żeby zawód pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta, czyli popularnego call center, został wpisany na listę zawodów szkolnictwa zawodowego – mówi dyrektor stowarzyszenia Marcin Sosnowski w rozmowie z dziennik.pl.

– Czekamy, miejmy nadzieję na pozytywne rozpatrzenie wniosku. Jeśli tak się stanie – a przedstawiliśmy za tym szereg argumentów – to przed rynkiem pojawi się szansa, żeby wzmocnić ten obszar i kształcić chętnych, którzy uzyskiwaliby tytuł technika – dodaje.

Okazuje się, że konsultanta call center można szkolić nawet 4 lata, ponieważ „wiedza jest dość szczegółowa”.

Oprócz tak oczywistych umiejętności, jak np. komunikacja i praca w stresie, w grę mogłyby wchodzić nauka języków obcych, wiedza z zakresu praw konsumenta i np. ochrony danych osobowych, a także zagadnienia związane z obsługą komputera, w tym znajomość systemów informatycznych typowych dla branży call center.

Czy Polacy będą się uczyć telemarketingu? Ostateczną decyzję podejmie Ministerstwo Edukacji Narodowej.

POLUB FANPAGE PLURALISTYCZNEGO, BEZSTRONNEGO SERWISU O POLITYCE, BY BYĆ NA BIEŻĄCO


Obserwuj Pikio.pl na Twitterze, tam więcej informacji!

źródło: dziennik.pl

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również