UDOSTĘPNIJ
fot. flickr

T-Mobile to obecnie jedna z najpopularniejszych sieci telefonicznych na rynku. Okazuje się jednak, że nie zawsze jest fair wobec klientów, za co przyjdzie im słono zapłacić.

UOKIK nałożyło właśnie na T-Mobile gigantyczną karę wysokości 15 milionów złotych. Za co?

T-Mobile nielegalnie pobierał od klientów dodatkowe opłaty. Sieć uruchamiała usługi Granie na czekanie, Szafa Gra i Prenumerata, a następnie pobierała za nie pieniądze.

Wszystko byłoby zgodne z prawem, gdyby nie jeden fakt – T-Mobile nie uzyskiwało wyraźnej zgody na świadczenie usług i aktywowało je domyślnie.

Prezes UOKiK nałożył na T-Mobile karę 15 milionów złotych. Miała być jeszcze wyższa, jednak sprawę załagodziło zachowanie firmy, która od 17 grudnia 2016 r. nie pobiera od konsumentów opłat za ww. usługi. Dzięki temu karę obniżono aż o 30%.

– Zgoda konsumenta na dodatkowe płatności, powinna sprowadzać się do stwierdzenia „tak” lub „nie” opatrzonego informacjami o zasadach korzystania z usług, o tym, ile kosztują i kiedy stają się płatne. Zgoda taka, aby mogła zostać uznaną za wyraźną, powinna być również odrębna dla każdej usługi – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 – Przepisy chronią konsumentów przed płatnościami, na które wcześniej nie wyrazili zgody. T-Mobile Polska nie zapewniała konsumentom tej ochrony, ponieważ przyjęła, że wyrażeniem zgody było podpisanie ogólnego oświadczenia dotyczącego warunków zawieranej umowy i świadczonych na jej podstawie usług – dodaje

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również