UDOSTĘPNIJ
fot. Wikimedia/FEMEN Women's Movement

Ostatnia kampania Generalnego Inspektoratu Sanitarnego wzbudziła ogromne kontrowersje. Urząd postanowił wypowiedzieć wojnę procederowi dosypywania tabletek gwałtu do drinków. Do sprawy podszedł jednak, zdaniem wielu, od złej strony.

GIS szokuje nie po raz pierwszy. Instytucji zdarzyło się już m.in. wydać spot przestrzegający przed dopalaczami, który okrzyknięty został „żenadą roku”. Właśnie rozpoczęta kampania przeciwko tabletce gwałtu również nie pozostawiła internautów obojętnych. Zarzuca jej się seksizm i podchodzenie do problemu od złej strony.

„Mądra dziewczynka pilnuje drinka” – takie hasło przeczytać możemy na grafice promującej kampanię. Zdaniem części internautów jest ono niestosowne. W ich opinii to nie od potencjalnych ofiar gwałtu powinno się oczekiwać ostrożności a raczej potępiać tych, którzy dorzucają pigułki do drinków.

Czyli kobieta, ktora padnie ofiara gwałtu po pigułce jest po prostu ‚głupia dziewczyna’, bo nie pilnowała drinka? 
Czy ktoś chociaż troszeczkę przemyślał te reklamę? – pyta jeden z internautów pod kampanią GIS-u.

fot. Facebook/Marek Posobkiewicz

 

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również