UDOSTĘPNIJ
fot. flickr.com

Jak wynika z raportu opublikowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych, co piąty nauczyciel matematyki nie zna podstaw przedmiotu, którego uczy. Informacja jest tak szokująca, że trudno w nią uwierzyć ale wyniki testów mówią za siebie. 

Jak czytamy w raporcie, w badaniach IBE wzięli udział nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli matematyki w klasach IV-VI oraz gimnazjach. Testy, którym poddano nauczycieli wykazały, że 20% z nich ma ogromne braki w umiejętnościach metodycznych i merytorycznych.

Najbardziej szokujące są odpowiedzi nauczycieli matematyki dotyczące geometrii (uważają np., że jedyną figurą, która ma wszystkie kąty równe i wszystkie boki równej długości, jest kwadrat. Badani nauczyciele mieli także poważne problemy z prostymi zadaniami obliczeń procentowych, arytmetyki czy nawet najprostszych zadań z zakresu mnożenia i dzielenia.

Raport Instytutu Badań Edukacyjnych budzi tym większą grozę gdy przyjrzymy się innym badaniom dotyczącym oceniania uczniów przez tych nauczycieli. Ponad 50% badanych nauczycieli nie akceptowało niestandardowych (ale prawidłowych) odpowiedzi swoich uczniów.

W ocenie Instytutu Badań Edukacyjnych co piąty nauczyciel matematyki w szkołach podstawowych i gimnazjum nie powinien uczyć tego przedmiotu i jest poważnym zagrożeniem dla dzieci.

Obserwuj Pikio.pl, by być na bieżąco:


bh, źródło: gazeta.pl

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułHistoria dicitur caeca
Następny artykułUrzędnicy chcą wprowadzić koncesje na czekoladki z alkoholem i oklejać je banderolą
Wiadomości Pikio

Starannie wyselekcjonowane wiadomości z Polski i ze świata. Podajemy tylko informacje, a opinie pozostawiamy Czytelnikom. Przedstawiamy wiadomości bez cenzury i bez linii redakcyjnej.

Zobacz również