UDOSTĘPNIJ

Niedawno na paczkach papierosów pojawiły się drastyczne fotografie ukazujące katastrofalne dla zdrowia efekty palenia. Oczywiście sklepom nie jest to na rękę, dlatego natychmiast zaczęły szukać rozwiązania. Pierwszą siecią działającą w Polsce, która obeszła europejskie przepisy jest Biedronka.

Unijne przepisy nakazują, by na paczkach papierosów pojawiały się drastyczne fotografie ukazujące efekty palenia. Są to grafiki sugerujące między innymi problemy z płucami, sercem, bezpłodnością i krtanią. Regulacje mają zniechęcić ludzi do zakupu, ale nie wyglądają zbyt „elegancko” i sklepy się skarżą.

Biedronka znalazła genialnie prosty sposób na obejście europejskich przepisów, które od niedawna obowiązują w Polsce. Sieć nie eksponuje samych opakowań papierosów, tylko informuje o dostępności i cenie konkretnych marek. Biedronka sprytnie tłumaczy się, że dzięki temu nieestetycznych grafik nie widzą inni klienci.

Tymczasem dzięki swojemu pomysłowi eliminuje emocjonalną blokadę zakupu papierosów u części klientów. Gdy ktoś już zapłaci i sięgnie po papierosy, to zobaczy grafikę, ale na zwrot pieniędzy będzie już za późno.

Taka polityka na pewno jest efektywna, ale czy to dobre rozwiązanie zważywszy na ochronę zdrowia palaczy? Tutaj już niech każdy wyrobi sobie swoją opinię na ten temat, bo nie jest to czarno-biała kwestia.

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również