UDOSTĘPNIJ

Mylący plakat letniej promocji znanego dyskontu oceniała Komisja Etyki Reklamy. Powód? Nadużycie zaufania odbiorców. To nie pierwsza taka reklama Biedronki. Klienci sieci nie tylko czują się oszukani, ale są też wściekli.

Sieć sklepów Biedronka kilka tygodni temu ogłosiła promocję, która polegała na tym, że przy zakupie pięciu lodów, dwa przysługują klientowi gratis. Przy zakupie niejednokrotnie okazywało się jednak, że plakaty wprowadzają w błąd klientów kupujących chłodne słodkości. Jedna z niezadowolonych klientek napisała oficjalną skargę do Komisji Etyki Reklamy:

„Biedronka reklamuje się obecnie akcją dotyczącą lodów (…) – min. w formie plakatów przed sklepami i w sklepach. (…) Problem tkwi w tym, że ani na plakatach reklamowych, ani na filmiku nie ma informacji, że dwa dodatkowe lody musza być identyczne jak zakupione wcześniej. Informację taką uzyskałam dopiero po tym jak skontaktowałam się z Biedronką (…) chyba nikt kto wchodzi do sklepu nie zaczyna czytać długiego regulaminu tylko kieruje się plakatami/reklamą. Na plakatach nie tylko nie ma takiej informacji, a także znajdują się BŁĘDNE grafiki wprowadzające w błąd”.

Mylący plakat a regulamin

Pomimo tego, że regulamin szczegółowo określał warunki akcji, to nie było to wystarczające z punktu widzenia rozczarowanych klientów. Plakat, który znajdziecie na końcu artykułu, nie był według nich jednoznaczny i wprowadzał w błąd. Zawierał grafikę przedstawiającą rysunki siedmiu lodów spośród których dwa były zakreślone w kółko. Rysunki nie wskazywały jednak na konkretne lody, które konsument powinien wybrać, aby mógł wziąć udział w Akcji Promocyjnej.

Biuro prasowe dyskontu zwraca się z prośbą o dokładne czytanie regulaminu akcji. Zgodnie z jego zapisami klient mógł odebrać dwa lody wyłącznie w danym tygodniu, w którym dokonał zakupu lodów promocyjnych, i to mógł być główny powód powstających nieporozumień.

Ostatecznie Zespół Orzekający dopatrzył się we wspomnianej reklamie naruszenia KER. Uznał, że może ona nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak wiedzy. Doceniono jednak działania Biedronki w zakresie modyfikacji plakatów reklamowych.

Warto wspomnieć, że skarga o letniej akcji nie jest jedyną, jaka trafia do KER. Niedawno niezadowoleni klienci oskarżyli dyskont o fałszywą reklamę dotyczącą chleba „jak za dawnych lat”.

fot. pepper.pl

Źródło: msn.com

Nie chcesz mieć raka? Nie jedz TYCH rzeczy!

Tego świat nie widział! Unikalne zdjęcia Korei Północnej

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również