UDOSTĘPNIJ

Nivea wycofało reklamę dezodorantu, której slogan „biel jest czystością”, został podchwycony i promowany przez skrajnie rasistowskie ugrupowania oraz potępiony przez dużą część internautów.

Reklama, która pojawiła się na Facebooku tydzień temu przedstawia obróconą plecami do aparatu kobietę w bieli o długich, ciemnych, kręconych włosach. Na zdjęciu widnieje napis „White is Purity”. Reklama opatrzona została komentarzem firmy, który w dosadnym tłumaczeniu brzmi „pozostaw to czystym, jasnym, nie pozwól, aby cokolwiek to zrujnowało”.

Niedługo po jego publikacji, post został potępiony przez internautów, którzy dopatrywali się w nim rasistowskiego podtekstu.

 – Co to ma być? Biała czystość? Wstyd! Zwolnijcie osobę odpowiedzialną za marketing albo kogokolwiek, kto zaakceptował tę reklamę – grzmi jeden z użytkowników Twittera.

To nie jedyna reakcja, z jaką spotkała się reklama. Została ona bowiem zaaprobowana przez przez rasistowską grupę. W internecie pojawiły się również memy kpiące z zaistniałej sytuacji.

 – Z entuzjazmem wspieramy nowy kierunek, który obiera wasza firma. Myślę, że wszyscy możemy się z tym zgodzić #WhiteisPurity – czytamy w poście.

Firma przeprosiła za zaistniałą sytuację.

 – Różnorodność i wyrównywanie szans są fundamentalnymi wartościami NIVEA. Firma reprezentuje różnorodność, tolerancję i równość praw – tłumaczy rzecznik firmy.

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również